100.000 bezoeker Noord-Veluws Museum

De heer Bertus Janzen en mevrouw Anneke Vriesendorp uit Dordrecht hadden de eer om de 100.000e en 100.001ste bezoeker van het Noord Veluws Museum te mogen zijn. Samen met familie en vrienden waren ze afgelopen donderdag 18 april in het museum te gast.

Bezoeker nummer 100.000

“Sinds de opening van het Noord Veluws Museum vijf jaar geleden, mogen we vandaag de 100.000ste bezoeker verwelkomen,” begon Erik Stotijn, museumdirecteur in Nunspeet, zijn toespraak. Het museumteam wist vrij zeker dat op donderdag de 18e april dit heuglijke feit zou plaatsvinden. Vooraf aan de rondleiding voor het Nunspeetse gemeentebestuur (college en raadsleden) werd het stel in de watten gelegd. Een boek van Arthur Briët van het museum, een theaterbon van Veluvine, een voucher van Hotel Villa Vennendal, een lekker-pakket van Kaashandel van Domburg en een fraaie bos bloemen. Dit waren de cadeau’s die door het museum, bedrijven en de gemeente beschikbaar waren gesteld.

Niet de eerste keer

De heer Janzen en mevrouw Vriesendorp waren voor de 3e keer te gast in het Noord Veluws Museum. “Dat is de beste reclame die wij als Nunspeet kunnen hebben, “aldus burgemeester van de Weerd. Hij vervolgde: “Tevens wil ik het team van het museum, de medewerkers en de vele vrijwilligers, feliciteren met dit feit. Jullie bieden kwaliteit en dat is voor ons als gemeente belangrijk.” De heer Janzen deed ook nog een duit in het zakje: “Ik ben zelf al 30 jaar vrijwilliger in bij ons in de stad. En vrijwilligers zijn zo belangrijk. Zij zetten zich vaak in met hart en ziel.”