Zomerexpositie 2015 Vrije Academie Nunspeet en Noord Veluws Museum

Tot 29 augustus wordt de Vrije Academie even een stukje van het Noord Veluws Museum door de tussendeur tussen de beide instellingen voor schone kunsten open te zetten.
In deze periode exposeren in het achterste gedeelte deelnemers van de Masterclass van de VAN.
Als het Certificaat van de Academie is behaald, kan men zich verder blijven scholen in het vervolgtraject: De Masterclass. Hier werkt men verder onder begeleiding van diverse professionele kunstenaars aan de eigen verdere beeldende ontwikkeling onder coördinatie van de Academie docent en beeldend kunstenaar Gerben Koldijk.

Maar er is meer.
1 Het werk van de deelnemers aan de workshop; ‘Schilder je eigen Ben Viegers’ onder leiding van de docent-kunstenaar Serob Darbian, is in de Academie te bewonderen.
Buiten-expositie2 Buiten-expositie van werk van niveau B cursisten uit de lesgroep van de docent kunstenaar Michel Bongertman.
3 De expositie van de Gecertificeerden 2015 in de Rabozaal van het Museum, is wegens succes geprolongeerd.

U kunt, naast de pas geopende thema-expositie: Schapenschilders en de vaste tentoonstelling in het Noord Veluws Museum, nu ook via het Museum een kijkje nemen in de Academie en getuige zijn van waar een Academie en een Museum kunnen samenwerken en elkaar versterken.