Schilderkunst van DE KLUP uit Apeldoorn te zien in het Noord-Veluws Museum

de klup 01 de klup 03

Al 22 jaar geeft Ria Koopmans elke week schilderles aan volwassenen met een verstandelijke beperking bij De KLUP in Apeldoorn. Zij heeft haar leerlingen creatief zien groeien en hier krijgt u een kijkje op hun kunnen.

Jaarlijks gaat Ria Koopmans met de kunstenaars op pad. Dit voorjaar stond het Noord-Veluws Museum op het programma, waar de schilders ook de tentoonstelling van Chris ten Bruggen Kate hebben bezocht.

De schilderklup heeft zich laten inspireren door schilderijen van Chris ten Bruggen Kate. Van zes cursisten is een werk te zien waarin zij een eigen versie van een schilderij van Ten Bruggen Kate hebben gemaakt. Zij zijn er prachtig in geslaagd om de rijke kleurschakeringen op het doek te krijgen.

Carolien van den Berg schilderde de ‘ondergaande zon’, Henk van Polen en Dinie Spijkerbosch kozen voor ‘zomers landschap’, Dolf Kraft maakt een ‘blauwe winter’ en Dewi de Weerd en Tonia Damen het ‘landschap met bomen’.

De schilderijen zijn te koop en de opbrengst komt ten goede aan de schilderklup. Vier prachtige en kleurrijke kunstwerken hebben al een liefhebber gevonden!

De kunstwerken zijn t/m 28 augustus 2016 te zien tijdens de openingstijden van het museum.