Schenkingen aan het Noord-Veluws Museum 2021 – 2022

Fré Drostzaal, 24 september t/m 4 december 2022

Het Noord-Veluws Museum heeft in de afgelopen jaren verschillende schenkingen van particulieren in ontvangst mogen nemen. Een selectie van deze werken is vanaf 2 september in de Fré Drostzaal te zien.
Vanaf de oprichting van het Noord-Veluws Museum hebben vele gulle gevers de weg naar het museum weten te vinden als zij afstand wilden doen van schilderijen of tekeningen van kunstenaars die op de noordelijke Veluwe hebben gewerkt. In 2021 en 2022 hebben kunstwerken van Jos Lussenburg, Jan van Vuuren, Frans Huysmans, Arthur Briët, Ward Hellendoorn, Jaap Hiddink en Jo Koster de museumcollectie verrijkt. Een aantal van deze kunstwerken is ook te zien in de semipermanente presentatie Kunstenaarsdorp op de bovenverdieping van het museum. Met dank aan de schenkers ontstaat er een steeds beter beeld van Nunspeet kunstenaarsdorp.
Nieuwe aanwinsten worden zorgvuldig geconserveerd en geregistreerd. Vervolgens worden de kunstwerken ontsloten via de Gelderse collectiedatabase www.collectiegelderland.nl. Neemt u eens een kijkje op deze website om de collectie van het museum te bekijken!