Wij zijn op zoek naar enthousiaste, klantgerichte en flexibele vrijwilligers die op één of meerdere dagdelen willen komen helpen. Dagelijks lopen er vele gasten door het museum. Zij bezoeken het museum individueel of in groepsverband. Als gastvrouw/-heer zorg je voor een gastvrije ontvangst en geef je aanvullende informatie over de collectie en de geschiedenis ervan.

Als receptiemedewerker ben je het eerste aanspreekpunt van het museum. Je bedient de kassa, verstrekt informatie en geeft toelichting aan de bezoekers over tentoonstellingen en activiteiten binnen het museum. Het kan voorkomen dat je het horecagedeelte ondersteunt door bezoekers van koffie met iets lekkers erbij te voorzien. Je zorgt ervoor dat de ruimte bij de receptie opgeruimd en netjes blijft.

Heb je affiniteit met kunst en ben je bereid om meer kennis op te doen over de Noord-Veluwse schilders en hun geschiedenis? Heb je goede sociale vaardigheden? En ben je beschikbaar op één of meerdere dagen (dagdelen) per week (ook op zaterdag en/of zondag), bel of mail dan naar de vrijwilligerscoördinator van het museum, Greet Huijsing: e-mail: coordinator@noord-veluws-museum.nl, tel.: 0341-250560 (dinsdag, woensdag en vrijdag).

De huidige openingstijden van het museum zijn van dinsdag t/m zaterdag van 11.00- 17.00 uur, en op zondagmiddag van 13.00-17.00 uur.