Cursus ‘Schilder je eigen Viegers’ in het Noord-Veluws Museum en de Vrije Academie

Korenschoven-bij-Nunspeet-door-Ben ViegersBezoekers van het Noord-Veluws Museum raken erg geïnspireerd door de tijdloze schilderijen die met een krachtige toets in een warm palet op het doek zijn gezet door Ben Viegers. De tentoonstelling Door de ogen van Ben Viegers is verlengd met twee maanden t/m 13 juni. Het museum biedt nu samen met de Vrije Academie en in samenwerking met de Volksuniversiteit Nunspeet een nieuwe cursus aan. De cursus biedt in vijf lessen de mogelijkheid om je eigen favoriete werk van Ben Viegers na te schilderen. Zinderende korenschoven, knisperende sneeuw, spiegelend water en warme kleurschakeringen van de herfst: als echte ‘en-plein-air’ schilder werkte Viegers vooral buiten. In het museum kiest u uw favoriete schilderij uit en ter plaatse worden schetsen gemaakt. Na twee lessen wordt het schilderij in de Vrije Academie uitgewerkt met olieverf.

Uw docent is kunstschilder Serob Darbinian. Serob Darbinian is docent Academisch Tekenen en Schilderen. Hij legt zich toe op het aanleren van de basis voor het tekenen en schilderen.

Cursusduur: 5 lessen van 2,5 uur

Tijd en data: Dinsdagmorgen 9.30 – 12 uur op 21 april, 28 april, 12 mei, 19 mei en 26 mei

Kosten € 225,– inclusief materiaal (doek, schetspapier, kwasten, setje olieverf), toegang museum, koffie.

Aanmelden vóór 14 april 2015: Volksuniversiteit Nunspeet, info@vununspeet.nl. Zie ook www.vununspeet.nl.