Burgemeesters bezoeken Hellebrekers en Noord-Veluws Museum

Op uitnodiging van Nunspeets burgemeester Breunis van de Weerd brachten een tiental collega burgemeesters en enkele echtgenotes vrijdagmiddag 6 april j.l. een bezoek aan Nunspeet.

Om hen zowel de kant van de economische als de maatschappelijk-culturele vormen te laten zien was een bezoek gepland aan Hellebrekers Technieken en het Noord-Veluws Museum. De burgemeesters, verenigd in de Burgemeesterskring vormen sinds kort de netwerkorganisatie Samenwerking Noord-Veluwe (SNV) en vertegenwoordigen de gemeenten Elburg, Ermelo, Harderwijk, Hattem, Nunspeet, Oldebroek en Putten. Van de Weerd heette de collega’s en enkele echtgenotes welkom in het bedrijf van Hellebreker. Hij benadrukte dat Nunspeet voldoende bekend is om zijn natuur, maar wilde nu de aandacht vestigen op het uitgebreide bedrijfsleven in Nunspeet. Met dank aan Hellebrekers Technieken kon dat deze middag gestalte krijgen. Ook ging hij in op Nunspeet als kunstenaarskolonie en het belang van het Noord-Veluws Museum, waar nu de expositie ,,Licht op Landschap” getoond wordt. Daar werd men verwelkomd door directeur Erik Stotijn en leidde conservator Margot Jongedijk de gasten rond in het museum en de boeiende expositie ,Licht op Landschap’, kunstenaarskolonies in België, die t/m 3 juni 2018 in het museum te zien is.

Burgemeesters bezoeken Noord-Veluws Museum Burgemeesters bezoeken Noord-Veluws Museum Burgemeesters bezoeken Noord-Veluws Museum