24 oktober Gelderse Museumdag

De entree voor deze dag in het Noord-Veluws Museum is 1 euro per persoon, inclusief leuke speurtocht en creatieve workshop

Droom weg bij de schaapjes in het Noord-Veluws Museum!

Tentoonstellingen Noord-Veluws MuseumOp zaterdag 24 oktober 2015 zijn kinderen van harte welkom in de musea van Gelderland om samen met hun ouders, grootouders, broers, zussen, vrienden en vriendinnen weg te dromen bij al het moois van onze provincie! Ieder deelnemend museum organiseert activiteiten speciaal voor gezinnen met kinderen

Extra activiteiten in het Noord-Veluws Museum

Heb je wel eens een kudde schapen op de hei gezien? Nu hangen de muren van het museum vol met schilderijen van schapen. Schapen van voren en van achteren, witte en zwarte schapen. En er staat een heel bijzondere kudde schaapjes van een kunstenaar in de museumzaal. Op zaterdag 24 oktober is er speciaal voor gezinnen met kinderen een leuke speurtocht te doen in de tentoonstelling Schapenschilders. Het kijkrouteboekje is gratis verkrijgbaar bij de entreebalie van het museum. Na het bezoek aan de tentoonstelling kunnen kinderen met hun (groot)ouders tussen 11 en 16 uur ook zelf creatief aan de slag! Jullie maken zelf een schaapje van schapenwol of ander materiaal.

De 10e Gelderse Museumdag

In 2015 wordt de Gelderse Museumdag voor de tiende keer georganiseerd.  Deze dag is een initiatief van de  Provincie Gelderland en wordt uitgevoerd door Erfgoed Gelderland. Met dit jaarlijks terugkerende evenement wordt een museumbezoek laagdrempeliger gemaakt en toegankelijker voor een bredere doelgroep. Het geeft kinderen en hun ouders de gelegenheid om met het gezin (nieuwe) musea te ontdekken en stimuleert de algehele cultuureducatie.